Improvers draagt bij aan de DDMA Telemarketing Benchmark

Improvers is trots om bij te hebben dragen aan de recent gepubliceerde DDMA Telemarketing Benchmark 2024, een initiatief van branchevereniging DDMA. Deze benchmark geeft waardevolle inzichten in de effectiviteit van outbound telemarketingcampagnes en benadrukt opnieuw het belang van data gedreven werken binnen de sector.

Hieronder vind je een paar van de belangrijkste inzichten:

  • Telemarketing blijft effectief: Net als in voorgaande jaren is telemarketing een van de meest effectieve marketingkanalen. 49% van de consumenten wordt bereikt via outbound campagnes, waarvan 16% ingaat op een aanbod. Dit toont aan dat de persoonlijke benadering binnen telemarketing waardevol blijft.
  • Datakwaliteit: Door het dalende aantal consumenten dat benaderd mag worden, is het juiste gebruik van data essentieel. Dit leidt niet alleen tot betere campagneresultaten, maar ook tot een daling van het infotonenpercentage (van 5,9% naar 5,1%) en een lager uitvalratio van 2,9%.
  • Bewustwording van consumentenrechten neemt toe: Sinds de afschaffing van het Bel-me-niet register in 2021, is het aantal consumenten dat gebruikmaakt van het Recht van Bezwaar verdubbeld naar 8%. Dit wijst erop dat consumenten steeds beter geïnformeerd zijn en bewustere keuzes maken.

Peter, de directeur van Improvers, is betrokken is bij de DDMA Commissie Telemarketing. Hij zet zich samen met de commissie in om de kwaliteit en duurzaamheid van telemarketing verder te verbeteren.

Lees hier het volledige bericht voor alle inzichten.